Sunday 11 November 2012

Fact?


Assalamualaikum warga warga Blogggggeeerrr. Whaddup? Hihi

Amboi sopannya bahasa. Apa khabar? Haa cenggini ah baru bapak mertua suka, bukan mak :P Hi semua semua semua di seluruh perusuk dunia. Dunia tu, wuuu. Hm hm the whole day of yesterday takda masa nak post apa -apa.Cuba teka sebab apa? Siapa nak jawab angkat kaki! K ni terlampau. Sebab utama yang dialami adalah kerana.. I don't even remember my password! Haha teruk nya teruk nya saya -.- Tapi skrg dah ingat sebab kalau on dkt lappy Mumy, mesti automatic blog saya keluar. Kalau dekat lappy Ila, haihh log in la jawabnya. Itu lah punca kenapa tak post apa apa. Maaf, tak buat dah. Lepasni saya mesti ingat password saya *Set dalam otak*.

Jadi.. Pagi semalam saya tidur, sehinggalah terbitnya jam 12 di telefon bimbit saya ni. Baru lah terkial-kial nak bangun. Arghhhh *menggeliat* huduh perangai anak dara mcmni. Hihi lepastu, turun bawah tgk tv mandi and siap siap nak keluar. Nak pergii amik BB saya yg masuk hosp tu :/ Kesian diaaaa, tapi padan muka. Siapa suurh buat hal? Ha so sementara tunggu Mak Datin kita pergi makan dekat rumah sebelah sbb Birthday Party anak jiran yang kecik tu, saya pun mandi dan mandi dengan feelingnya nyanyi kuat kuat tapi kali no volume perlahan sebab rumah sebelah ada ramai, segan :$ Kalau tak mmg suara saya ja dkt situ, takda sapa berani nk challenge pasai depa nk dgq suara saya lah. Hehe perasan :3 Lebih kurang 30 minit jugak lah saya mndi, kluar lap lap (tu pun nak cerita), ambik baju cari iron tak jmpa? Makkk aiii. Mana iron? lari ke mana? Cari punya cari, give up :/

Terus lah text Mumy tanya mana Iron, belum dia reply saya jumpa dah iron dalam bilik kakak saya. Jadi, tanpa melengah masa.. Saya pun ambil lah Iron dan gosok baju, tudung. Ehem, tudung? Iya, tudung. Saya dah ada penampilan baru. Alhamdulillah, doakan terus macamni tau? Atau ke arah purdah terus. InsyaAllah. Besar harapaaaaan saya kan? Hihi :)


Tadaaaaaaa :D Ni lah saya pakai semalam. Imma Woman In Pink (Not totally pink act) Lalala. Manis tak senyuman saya? Cayaq dak cayaq dak? Tak cayaq sudah. Tak payah baca dah, shuh shuhh :p Dah, sambung cerita.. Saya pun siap dan terus keluar berlalu ke arah Banting. Mula mula singgah bank sebab Mumy nk tgk acc dia, lepastu pergi ambik BB saya dan ke kedai mainan sebab belikan Aidil Car Racing Remote dan Piano Board untuk adinda saya, Asyiqin. Quite jealous of them! Dulu aku nak mintak phone mainan yang tekan 1 2 3 Can I help you tu pun payah k :/ Padehal mintak Barbie bagai, menipu ja ><' Jalan punya jalan.. Saya laparrr. Apa lagi? Menuju ke MCD laaaahhh :D Saya makan Mc Chicken ohhh Mc Chicken peberet hatiku. Yummyyyzz. Lihatlah wajahkuuuuuuu.



Selesai sudah makan, kenyang alhamdulillah. Lepastu pergi Giant pulak sebab nk beli Madu saya. Saya sukaaaaaaaaa sangat dengan madu. Tu pasai senyuman saya manis, alahai perasan lagi. Tolong sepak saya sekali? *PANG* k dah. Terima kasih, berpinar mata. Haha takpelah. Dan destinasi terkahir selapas Giant adalah rumah manisss ku.

Setibanya di rumah.. saya online dan online dan lepak borak borak dan mandi dan online semula. Saya syok ni dah pakai BB balik. Tak sampai 5 min, saya dapat balik kawan kawan BBM saya yang dulu walaupun tak semua sebab ramai tak online tapi dapatlah kutip baru 15 orang.. Saya pun busy lah BBM, text, online semua. Hm mula mula tu sedih la sebab orang tu tak text dah drpd ptg, sbb hujan and takda cred. Takpalah, saya faham :') Lama mana pun saya tunggu jugak. Kan adreena? Iya iya *Angguk kepala* Oh lepastu, tiba tiba di text. Ya Allah, masa tu kan senyuman saya yg smpai ke telinga ni tak cukup nak menunjukkan betapa happy nya saya. Rasa macam nak pinjam kepala org lain letak tepi tolong sambung senyuumm. Nampak disitu? Hihi lpstu saya tergerak hati nak tengok Fb dia. Saya pun buka lah, dan terkedu sebentar.

Kenapa? Apa dah jadi? Semua soalan tu bermain di fikiran saya sehinggalah saya bertanyakan kepada tuan badan sendiri. Mula mula dia taknak cerita, k terasa lah kan. Dan akhirnya dia cerita. Ye, dia cerita. Saya membantu. Tapi kenapa airmata ni mengalir? Kenapa airmata ni keluar ni? Ya Allah.. Taktau lah. Saya rasa macam jantung saya jatuhhhhh menjunam secara tiba tiba. Saya tak boleh tunjuk saya lemah, saya mesti kuat! Saya bagi dia nasihat yang positif dan akhir sekali saya mengalah. Maaf, awak tak pernah tau saya ni hati tisu, ratu air mata dan mudah menangis. Bagus kan selama ni lakonan saya sebagia seorang yang tabah? Iya, saya memang seorang yang tabah. Tapi setabah-tabah manusia, pasti ada sesuatu yang akan membuatkan dia menitiskan air mata. Saya minta maaf, saya terpaksa tinggalkan awak semalam.Saya takda tempat nak pergi dah. Tengok FB, sakit hati. Saya hidekan diri dalam FB. Biar dia takpayah cari saya dah. Akhirnya, saya menjejakkan langkah ke Twitter. Di situ, saya lepaskan semua nya :/ Status BBM juga begitu. Keadaan jadi tak mementu. Saya buntu. Pandangan saya menjadi gelap. Rupnya, saya tertidur dengan linangan airmata. 

Adreena, sedarlah. Dia bukan milik awak :') Takpalah. Saya kuatkan hati. Dia text lagi, kali ni tanpa senyuman di wajah saya tetapi linangan air mata sekali lagi.. Saya give up. Saya taknak jadi Ego. Saya reply dengan apa yang saya mampu, dan akhirnya saya tertidur. Kot? Tak ingat. Teruknya saya down semalam.   Down yang teramat sangat. Rasa macam nk kena pijak pun ada. Amboii, ayat. Berani nak pijak? Mehhhh saya pijak balik. Takpa, Adreena kuat :D Kan? Hihi. Lps text tu, saya terus tidur sebab otak saya terlampau serabut. Itu cerita saya semalam. Kesian tapi padan muka :D K lah, saya nak tgk tv. Bye semua semuaaaaaa.

Loves,
Adr K

No comments:

Post a Comment